středa 22. dubna 2015

Kosmetika z vietnamských tržnic

V poslední době se setkávám často s názorem, že kosmetika z tržnice je špatná, má špatný dopad na pokožku, a i když jsou zde známé značky obsahující nějaké přidané, chemicky škodlivé látky. Proto jsem se rozhodla přidat svůj názor a vysvětlit ho.

No začnu od toho posledního. Od těch „chemicky škodlivých látek“. Tohle nejspíš vymyslel člověk, který se neumí smířit s tím, že jeho pečující kosmetika (šampony, kondicionéry, balzámy na vlasy, laky na vlasy, nebo i deodoranty a další) je o mnohem dražší než ta z tržnice. Vysvětlení je jednoduché, tedy jak si myslím, že to nejspíše bude. Výrobce z Číny produkty prodá například distributorovi v Norsku, ten prodá produkty distributorovi v Polsku, a tak dále, přes různé země až se zboží dostane k obchodníkovi v ČR. Proto je cena tak navýšená. Kdežto majitelé vietnamských tržnic na to jdou chytřeji. Zboží si jednoduše objednají buď přímo od výrobce, nebo jen přes pár distributorů (podle mě max tak 2). Podle mého je tohle důvod tak nízké ceny. Neříkám, že to je stoprocentní, ale je to jen můj názor. Studuji ekonomicky zaměřenou školu, a tohle je jedno z vysvětlení, které mě napadlo. Dalším důvodem je i ta naše česká chamtivost. Kdy obchodníci tzv. „škubou“ své zákazníky svými předraženými cenami. Opravdu se nebojte koupit si například šampon, pokud vám nesedí, není to kvůli tomu, že by to byla napodobenina či něco takového, ale prostě daný druh vám nesedí.

Jako další budu řešit špatný dopad na pokožku. Prosím vás, ruku na srdce. Kolikrát jste si koupili krém z drogerie a prostě vám neseděl. Kolikrát jste si koupili make up, po kterém se vám udělaly pupínky. Neříkám, že já si koupím make up z tržnice. Ale snažím se jen vysvětlit averzi vůči čínskému zboží. Co se dnes nevyrábí v Číně? Opět jsem se třeba setkala s otázkou, jestli se mi někdy neudělala vyrážka po očních stínech z tržnice. Ne, neudělala. Ano, mohla bych si koupit velmi kvalitní paletky z drogerie, nebo z internetu, ale můj studentský příjem mi to nedovolí. J Jsou mnohem důležitější věci ;).

A teď to poslední. Kosmetika z tržnice je prostě špatná. Proč by měla? Já na ni miluju jak voní. Jejich produkty prostě mají takovou zvláštní jemnou vůni. Hlavně teda paletky a pudry. Já si teď nedávno koupila i štětec na make up. Není úplně suprový, ale pro ty kteří začínají je ideální. Taky musím říct, že mám ráda i jejich odlakovače na nehty. Jednou jsem si řekla, že zkusím jiný. A koupila jsem si z Kauflandu a pokud jste četli jeden z mých článků co se mi po něm stalo, určitě se nedivíte, proč si raději koupím odlakovač, který vím, že mi nic nezpůsobí.


To je zhruba všechno co jsem chtěla říct. Prosím neberte to tak, že vám nutím svůj názor. Je to můj názor a snažila jsem se ho vysvětlit ;). Mě zatím tato kosmetika nic neudělala, a to mám hodně citlivou pleť. 

6 komentářů:

  1. No. Kozmetiku na trznici nenakupujem, ale bola som v Cine a pouzivala som tam bohuzial nejaku ich kozmetiku a nerobila mi dobre :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ono to je podle mě individuálně. Někomu to sedí někomu ne. :) Je to jako s normálními značkami :) Mě třeba nesedly krémy od dermacolu. :)

      Vymazat
  2. Kdysi jsem si u Vietnamců koupila nějaké stíny. Myslím ale, že to byla Polská značka (Vollare nebo tak nějak) a nebyly nijak špatné. Ale bála bych se prostě jít do takových těch šíleně levných výrobků neznámých asijských "značek". Ono to totiž neprochází žádnou kontrolou, takže tam potom ČOI zjistila třeba velké množství škodlivých látek. Navíc kolikrát ty šminky vlastně ani nic nedělají (stíny nebarví atd), jenom hezky vypadají na pultu. Navíc i v drogeriích nebo na internetu je dneska velký výběr i levné kosmetiky od známých značek, které by si nemohly dovolit tam přidávat nějaký jedovatý sajrajt. Jasně, i tak ti to může "nesednout", ale to už zas spíš může být otázka citlivé pleti nebo alergie, za to pak výrobek jako takový nemůže...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Vollare jsem měla párkrát taky. U nás mají třeba značku Meis což si myslím, že pár lidí ji zná. Tu mám hodně ráda. To, že neprochází kontrolou nevím no, ale vím, že hodně čínské kosmetiky se testuje na zvířatech no.....

      Vymazat
    2. U Vietnamců je to levnější protože většinou jsou to ilegální výrobky bez dermatologickeho testování, které nejsou vyráběný pro Česko, většinou jsou vyrobeny pro polsko( Polsko nemá takové nároky na kvalitu) vyrobky jsou levnější prave proto! Protože věci z tržnice nejsou vlastně pro Česko nemusí byt v ingrediencich uvedeno vše. Vždy je padělek lacinější než originál. Navíc kvalitu lze koupit i za levno, např aknecolor make-up z lekarny za 150,- vydrží rok, skvele kryje, vydrží celý den a je kvalitní! Každopádně nakupovat kosmetiku u Vietnamců je risk!! Kůže je citlivý orgán! Ale pokud se nacpeš hamburgery, chipsy a colou pak klidně dál rujnuj i kůži. Já dám přednost kvalitě!

      Vymazat
  3. Kdysi jsem si u Vietnamců koupila nějaké stíny. Myslím ale, že to byla Polská značka (Vollare nebo tak nějak) a nebyly nijak špatné. Ale bála bych se prostě jít do takových těch šíleně levných výrobků neznámých asijských "značek". Ono to totiž neprochází žádnou kontrolou, takže tam potom ČOI zjistila třeba velké množství škodlivých látek. Navíc kolikrát ty šminky vlastně ani nic nedělají (stíny nebarví atd), jenom hezky vypadají na pultu. Navíc i v drogeriích nebo na internetu je dneska velký výběr i levné kosmetiky od známých značek, které by si nemohly dovolit tam přidávat nějaký jedovatý sajrajt. Jasně, i tak ti to může "nesednout", ale to už zas spíš může být otázka citlivé pleti nebo alergie, za to pak výrobek jako takový nemůže...

    OdpovědětVymazat